Om du vill ha fakturan skickas elektroniskt via EAN-nummer, så är proceduren för att skapa en order hos AV-Connection följande.
Ordergången fungerar på samma sätt som vid vanliga beställningar från privatpersoner eller företag, bara med den skillnaden att man måste välja “offentligt företag” under kundtyp och ange ett giltigt EAN-nummer.
Här är hela processen med beställning med betalning via EAN faktura:
- Hitta produkterna i butiken och lägg dem i inköpskorgen.
- Gå till inköpskorgen/kassan, ändra eventuellt antal och gå till kassan.
- Ange till exempel er vanliga e-postadress till exempel till inköpsavdelningen, alternativt din personliga e-postadress.
- Välj “offentligt företag/institution” under kundtyp.
- Ange faktureringsadress och kontaktuppgifter, eventuellt CVR-nr samt självklart EAN lokaliseringsnummer.
- Fortsätt till försändelse och välj den önskade typen av försändelse, samt eventuellt alternativ leveransadress.
- Fortsätt till betalning och välj “Fakturabetalning” och bekräfta ordern.
Vi kommer därefter att validera EAN-nummer och kreditvärdighet, och om allt är i ordning, skickar vi varorna så snart som möjligt. Fakturan kommer sedan i elektroniskt format till ert EAN lokaliseringsnummer på företaget. Vi kontaktar naturligtvis er om det uppstår något problem. Kontakta oss för frågor eller vid större mängder av varor - vi finns alltid till hands!